zondag 1 december 2013

dingen waar ik dankbaar voor ben

Waar ben ik dankbaar voor?
Als eerste het leven dat ik heb, en dan moet je denken aan eten, drinken, een huis en familie. Het lijkt zo gewoon maar toch zijn er kinderen in de derde wereld die het niet hebben. Ik vindt het vooral als ik mijn bord een keer niet leeg eet omdat ik vol zit, en aan de andere kant van de wereld gaan ze dood van de honger. Ik vindt dat toch best sneu, waarom is de wereld niet gewoon gelijk verdeeld?, eerlijk delen toch? Ik krijg denk ik nooit antwoordt op die vraag.

natuurlijk ben ik voor meer dingen dankbaar, bijvoorbeeld aan wat ik nu doe. dingen typen en laten zien aan jullie ook al doe ik het maar net, het is erg leuk om te doen. Ik ben ook mijn vrienden dankbaar, zonder hen was ik niets. En natuurlijk zijn er allemaal vervelende dingen gebeurt, en misschien zou ik er niet zo snel overheen komen maar dat is nou eenmaal zo en iedereen heeft wel is wat stoms mee gemaakt.

Ik heb nog wel meer dingen die ik kan noemen, ik weet ze alleen niet zo 1,2,3. Eigenlijk ben ik voor alles wel dankbaar. Maar als ik dat allemaal moet opnoemen ben ik nog uren bezig.
Dus een vraag aan jullie: waar ben jij dankbaar voor?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten